Nätverksstrul!!!

Jaa idag har det krånglat sannerligen....
Kunde inte logga in på nätet alls imorses, gjorde systemåterställning med mera, men hjälpte ingenting. Så fick ge upp och ta mig till jobbet istället då. När jag kom hem så sa Ida att det funkade så det var ju bra :)

Nu ikväll när jag skulle kolla nätet kom jag naturligtvis inte in... provade logga ut mig och in på Idas användare och då funkade det utan problem, så på min profil funkade det inte bara. Ringde Svahn och tänkte att det här löser han enkelt, men icke sa nicke... blev en halvtimmas samtal innan vi fick igång det igen och det var jag som märkte vad som var galet.

När man gick igenom listan över vilka trådlösa nätverk som fanns försökte den ansluta till Zyxel (allas nätverk heter så från början innan man ändrar namn). Vårt nätverk heter Alvina, så den försökte alltså att ansluta till ett nätverk som någon annan i huset använder... mycket märkligt. Fattar inte varför den sökte efter det nätverket och inte till vårt?!?!?!

Men jaja problemet löst och allt funkar perfekt nu igen.

Ska sova nu natti!


Kommentarer
Postat av: mamma

Det var väl tur du fick ordning på datan för annars hade du nog inte varit någon trevlig person att umgås med. Kram!

2009-12-13 @ 15:59:40
Postat av: miafia

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!

2009-12-23 @ 08:33:47
Postat av: Rebecca

Grattis!!

2009-12-23 @ 09:31:43
URL: http://becksan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0