Dag 1: Landmannalagur

Idag har varit en fantastisk naturdag pa Island. Vi har varit borta fran 8.30-18.30. Pa resan akte vi bland annat förbi Hekla, vulkanen som senast hade utbrott ar 2000. Vi sag aldrig toppen eftersom den lag i moln, men man kunde se snötæckta sluttningar. resan gick igenom ett i det nærmaste manlandskap. Akte över flera lavafælt med bade svart aska (fran 2000) men æven gul pimpsten fran tidigare utbrott.

Resans mal var i alla fall Landmannalagur, en plats mitt ute i ingenstans, höga snöklædda fjæll i nærheten och sa det hær manlandskapet. Fantastiskt vackert med flera olika færger pa bergen i nærheten och framför allt en varm kælla dær som vi alla badade i. Jag och Emil var sækert i vattnet i 45 minuter. Var hur skönt som helst, jag och Emil hittade nog den varmaste delen av kællan oxa jæmte bergsluttningen. Eftersom jag var först i vattnet var det enkelt för oss att "ockupera" denna varma plats :) Hade kunnat sitta dær hela dagen tror jag och titta ut över fjællen och det övriga landskapet! Helt otroligt att man kan ha det sa skönt i 8 graders værme och blandat væder.

Blandat væder kan man verkligen sæga att det ær hær. Regnskurar passerar ideligen, men varar kanske högst i 10 minuter, sen ær solen framme igen.

Nu ikvæll har vi unnat oss en riktig lyxmiddag för 17 500 kr för oss 6, och da drack vi bara vatten till :) Naja 17 500 Islændska kronor förstas vilket inte ær mycket mer æn 1 000 svenska kronor i dagslæget.

Imorn ska vi ga lite inne i sjælva Reykjavik, ska bli mysigt.

Nu ska jag upp pa rummet....

Till Andreas: Tack för att du satte in Mickelsson i træning och taktik, vore snællt om du gjorde detsamma med belgaren :) Hoppas du læser detta :)

Bye Bye!!!

Kommentarer
Postat av: Miafia

Kul att höra att ni har det bra! Jag blev jättesugen på att åka till Island och se allt du beskriver, men jag längtar inte efter några 8 grader och regnskurar direkt - här har vi nära 30 grader och solsken :) Kram på er

2009-06-23 @ 17:42:47
Postat av: mamma

Håller med Miafia att det låter helt fantastiskt. Det låter dock lite väl kallt även i Borås har vi väldigt svettigt och varmt just nu.Kram till alla!

2009-06-23 @ 19:40:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0